Skip to content

Male teorije vidnega

izbrana besedila

Avtor: John Berger

Prevod: Marko Jenko, Tamara Soban, Katja Jenčič

Uredil/la: Rebeka Vidrih

Del zbirke: Koda

Kategorija: Humanistika in družboslovje


  • leto izida: 2020
  • št. str.: 364
  • isbn: 978-961-284-629-9
  • cena: 27,00 EUR
  • leto izida: 2020
  • št. str.: 288
  • isbn: 9789612846824
  • cena: 19,99 EUR
  • Možnost branja na mobilnih napravah ter e-bralnikih, več o tem si preberite tukaj.

O knjigi

Izbor Bergerjevih spisov slovenskemu občinstvu predstavlja vsa ključna področja njegovih razmislekov: izhodišča njegove likovne kritike (besedila o dejanju risanja kot temeljni dejavnosti likovne umetnosti na eni ter o marksističnih umetnostnih zgodovinarjih, ki so ga navdihnili k politično usmerjenemu razumevanju umetnosti, na drugi strani); programska besedila njegovega lastnega dela kot likovnega kritika; na tej podlagi obravnave obširnejših poglavij iz zgodovine umetnosti (renesansa, kubizem) in posameznih umetnikov (starih mojstrov in sodobnih slikarjev); bolj teoretsko zastavljene premisleke o vizualnih medijih (slikarstvo, fotografija, film); nekaj političnih komentarjev; besedila o živalih in o motociklizmu (ki iz zgoraj začrtanega opusa precej izstopajo, gre pa vendarle za temi, ki sta Bergerju osebno veliko pomenili). S spremno besedo bosta bralcu ponujena tudi komentar teh spisov ter predstavitev njihovega mesta v Bergerjevem kritiškem opusu.

Recenzije

»Pameten, poetičen, izjemen opazovalec. Njegova razmišljanja nas učijo ne le gledati slikarska platna, ampak videti. Ne le ljubiti umetnost, ampak razmišljati. [...] V teh spisih so edinstvene misli in ideje, ki jih lahko napiše le velik poznavalec umetnostne zgodovine, zaljubljenec v umetnost in humanist.«
-(Irena Štaudohar, Delo).

»Esejist nam slike ne opisuje, ampak prikazuje, na kakšne načine je moč k njej pristopiti. ... [Bergerjev slog bralcu] ponuja miselno orodje, s katerim pred slikami v muzejih ne bo več nemočni in nevedni turistični opazovalec.«
-(Bernard Nežmah, Mladina).

O avtorju

Pisatelj in esejist John Berger (1926–2017) je eno največjih imen angleške umetnostne zgodovine druge polovice 20. stoletja. Kot likovni kritik je s svojim marksističnim kritičnim očesom pomembno vplival na izoblikovanje t. i. nove umetnostne zgodovine. V slovenščino je že prevedenih nekaj njegovih esejev o fotografiji ter znamenita knjižica Načini gledanja, povzetek odmevne televizijske serije o umetnosti iz šestdesetih let 20. stoletja.

Več o avtorju